Klachten en problemen
Vrijdag 23 februari 2018

Klacht over een online casino

Wie gaat gokken in een internet casino, wil verzekerd zijn dat alles altijd goed geregeld wordt. Je gaat eerst op onderzoek uit naar een eerlijk casino, je leest of andere spelers geen slechte ervaringen hebben gehad en gaat uiteindelijk spelen bij het casino wat voor jou het meest geschikt is. Eentje met de benodigde vergunningen en met een uitgebreid spelaanbod bijvoorbeeld.

Maar het kan achteraf toch altijd zijn dat er iets niet helemaal goed gaat en je toch tegen een probleem aanloopt met het online casino van je keuze. Handig als je dan ergens terecht kan om een klacht in te dienen. Lees verder als je wilt weten hoe je het beste te werk kan gaan om je ongenoegen te melden.

Problemen met een online casino

Vergissen is menselijk en er kan natuurlijk altijd eens iets fout gaan. Als het een betrouwbaar casino betreft zal het er alles aan willen doen om zijn goede reputatie te behouden. Zolang je problemen maar netjes worden opgelost, is het vaak helemaal niet zo erg. Maar wat nu als het casino je in je sop laat gaar koken en je melding niet serieus in behandeling neemt? Misschien is het handig om eerst te bekijken wat er zoal fout kan gaan. De meeste problemen hebben te maken met de duur van de uitbetalingen van gewonnen geld. Er zijn online casino's die er expres extra lang over lijken te doen om je geld uit te betalen. Of ze doen moeilijk bij het accepteren van je identificatie als ze je account verifiëren zodat het extra dagen duurt voor er tot uitbetaling kan worden overgegaan. Klopt het bonusbedrag wel dat je hebt ontvangen? En hoe zit het met het naleven van de bonusvoorwaarden? Of misschien heb je je account geblokkeerd maar wordt je alsnog benaderd via SMS of ongewenste e-mails. Voor al dit soort problemen moet je, als het casino je niet verder helpt, een klacht kunnen indienen.

Waar dien je de klacht voor een online casino in?

Wacht nog even voordat je echt een klacht gaat indienen. Het is begrijpelijk dat je al snel aan oplichting denkt maar misschien kan je het op een makkelijkere manier oplossen of uitzoeken. Kijk eens bij de FAQ's op de site waar je speelt en misschien vind je daar het antwoord op je vraag of probleem wel. Soms kun je een forum raadplegen om te kijken of er lotgenoten zijn die hetzelfde probleem hebben gehad. Het komt ook vaak voor dat mensen zelf de bijbehorende voorwaarden nog niet helemaal goed gelezen hadden. Als je al dit soort oplossingen geprobeerd hebt, maar het is nog steeds niet gelukt? Dan wordt het tijd om daadwerkelijk een klacht te gaan indienen. Dat kan allereerst bij de goksite zelf, maar de kans is groot dat ze dan niet zo behulpzaam zijn. Maak dan een melding bij de instantie waar het casino zijn licentie heeft. Zo vergroot je je kans dat er daadwerkelijk iets met je klacht gedaan wordt.

Veel van de casino's die je op casinosites.nl vindt hebben hun licentie op Malta. Mocht je een aanklacht willen indienen tegen een casinosite met een Maltese vergunning dan kan dat door op de website van de Malta Gaming Autority het support formulier in te vullen. De MGA zal het probleem of direct zelf onderzoeken of de klacht naar de licentiehouder doorsturen. In het laatste geval zal het online casino binnen een periode van 21 dagen, schriftelijk moeten reageren en vermelden welk onderzoek zei hebben gedaan om de klacht op te lossen. Als speler zal je schriftelijk op de hoogte worden gebracht van de uitkomst van het onderzoek. Daarbij worden ook de redenen opgegeven van de conclusies die zijn getrokken.

Behoud het overzicht

Wat altijd slim is, is om je zaak goed voor te bereiden. Zorg dat je alle informatie overzichtelijk bij elkaar verzameld hebt. Alles kan van belang zijn. Van e-mails over de vertraging tot aan screenshots die je hebt gemaakt toen de site een keer vastliep. Hoe meer bewijsmateriaal je hebt, hoe sterker je verhaal wordt. En zo wordt de kans weer groter dat je klacht goed wordt afgehandeld. Probeer in elk geval te allen tijde kalm te blijven en je verhaal rustig uit te leggen.